Tietoa chat-palvelusta

Voit tehdä chat-palvelumme kautta matkatilauksia, kysyä neuvoja tai antaa meille palautetta. Chat toimii sekä tietokoneelta että mobiililaitteelta, ja on avoinna vuorokauden ympäri. Palvelumme toimii vain suomeksi. Chat ei valitettavasti ole tällä hetkellä esteetön eli näkövammaisten käyttämät lukuohjelmat eivät lue chat-tekstejä.

Chat-palvelun käyttö edellyttää vahvaa henkilökohtaista tunnistautumista, jonka voit tehdä joko pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Miksi minun tulee tunnistautua?

Käyttäessäsi chat-palveluamme, sinun on tunnistauduttava turvallisuuden ja luotettavuuden takia. Sähköisellä tunnistautumisella henkilötietosi välittyvät kuljetuspalvelun asiakaspalvelukeskukseen, jolloin asiakaspalvelijamme voi varmistua asioivansa Helsingin Matkapalveluun oikeutetun asiakkaan kanssa. Henkilötietojasi tai chat-keskustelua ei tallenneta järjestelmään tietoturvasyistä.

Mikä on mobiilivarmenne ja miten saan sen käyttööni?

Mobiilivarmenne on puhelimen SIM-korttiin liitetty henkilökohtainen tunniste, joka toimii sähköisenä henkilöllisyystodistuksena. Mobiilivarmenteen saat omalta puhelinoperaattorilta, joko verkkopalvelun kautta tai käymällä oman operaattorin myymälässä. 

Mobiilivarmenteen verkkopalvelusta löydät oman puhelinoperaattorisi, jonka sivuilta saat lisäohjeita mobiilivarmenteen luomiseen.

Siirry mobiilivarmenteen verkkopalveluun(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)

Suosittelemme mobiilivarmenteen käyttöönottoa, sillä se nopeuttaa tunnistautumista eikä pankkitunnusten lukumäärä vähene tunnistautumisilla. Varmenteen käyttö on helppoa, kun tarvitset vain matkapuhelimen ja muistat itse määrittelemäsi 4-8 numeroisen tunnusluvun. Matkapuhelimen ei tarvitse olla älypuhelin.