Tietoa chat-palvelusta

Helsingin Matkapalvelun chatissa voit saada apua matkatilaukseesi vuorokauden ympäri. Palvelu toimii vain suomeksi.

Voit aloittaa chat-keskustelun asiakaspalvelijamme kanssa sivun oikeassa alalaidassa olevasta chat-painikkeesta. Asiakaspalvelijamme pyytää sinua tarvittaessa tunnistautumaan vahvasti. Voit tunnistautua palveluun esimerkiksi pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella.

Ethän kirjoita chat-keskusteluun henkilötietojasi. Huomioithan myös, että chat-palvelussa et voi asioida toisen henkilön puolesta.

Miksi minun tulee tunnistautua?

Chat-palveluun on tunnistauduttava aina, kun asian ratkaiseminen vaatii asiakastietojasi. Tunnistautuminen tehdään tietoturvan ja luotettavuuden takaamiseksi. 

Sähköisellä tunnistautumisella henkilötietosi välittyvät kuljetuspalvelun asiakaspalvelukeskukseen, jolloin asiakaspalvelijamme voi varmistua asioivansa Helsingin Matkapalvelun asiakkaan kanssa. Henkilötietojasi tai chat-keskustelua ei tallenneta järjestelmään tietoturvasyistä.

Mikä on mobiilivarmenne ja miten saan sen käyttööni?

Mobiilivarmenne on puhelimen SIM-korttiin liitetty henkilökohtainen tunniste, joka toimii sähköisenä henkilöllisyystodistuksena. Mobiilivarmenteen saat omalta puhelinoperaattorilta, joko verkkopalvelun kautta tai käymällä oman operaattorin myymälässä. 

Mobiilivarmenteen verkkopalvelusta löydät oman puhelinoperaattorisi, jonka sivuilta saat lisäohjeita mobiilivarmenteen luomiseen.

Siirry mobiilivarmenteen verkkopalveluun(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)

Suosittelemme mobiilivarmenteen käyttöönottoa, sillä se nopeuttaa tunnistautumista eikä pankkitunnusten lukumäärä vähene tunnistautumisilla. Varmenteen käyttö on helppoa, kun tarvitset vain matkapuhelimen ja muistat itse määrittelemäsi 4-8 numeroisen tunnusluvun. Matkapuhelimen ei tarvitse olla älypuhelin.