Ge respons

Respons är särskilt viktig för oss, eftersom den hjälper oss att utveckla Helsingfors Resetjänst till att bli bättre. På den här sidan finns information om våra responskanaler.
Kuljettaja nostaa asiakasta Matkapalvelun autoon.
Bild: Jussi Hellsten

Så här ger du oss respons

Du kan ge oss respons genom att ringa vår responnummer, skicka e-post eller lämna respons via Helsingfors stads elektroniska responstjänst. Vi tar alltid responsen i beaktande och svarar på den, oavsett om den gäller socialarbetet för personer med funktionsnedsättning, kundtjänstcentralen eller trafikföretagen. Vid behov förmedlar vi responsen till rätt aktör.

Ring responsnummer:  09 231 23 012(Link startar ett telefonsamtal)

helsinginmatkapalvelu@hel.fi(Länk öppnar standardprogram för e-post)

  1. Lämna oss respons via Helsingfors responstjänsten

    Vi rekommenderar att du loggar in i tjänsten om din respons innehåller känslig information, till exempel hälsoinformation. När du loggar in i tjänsten kan vi identifiera dig och du kan också få ett personligt svar på respons som innehåller känsliga uppgifter.

     Gå till Helsingfors responstjänsten(Länk leder till extern tjänst) (Länken leder till en extern tjänst)

  2. Välj: lämna respons

    Du kan logga in om du vill. Inloggning kräver stark autentisering.

  3. Välj ämnet

    När du ger respons om Helsingfors Resetjänst, välj som ämne:

    1. social-, hälsovårds- och räddningstjänster.
    2. Specificera ämnet genom att välja familje- och socialtjänster. 
    3. Om du vill kan du specificera ämnet ytterligare efter detta.
  4. Läge

    Om du vill kan du välja en läge på kartan som din respons gäller, eller trycka på nästa.

  5. Ge mer information

    Ge din respons en rubrik och berätta mer vad den gäller. Du kan också välja om du vill följa behandlingen av din respons. Om du vill kan du lämna dina kontaktuppgifter och ge tillstånd att publicera din respons.

  6. Skicka respons

    Vi svarar på ditt meddelande inom vecka.